VEEBIPÕHISED ÕPIKESKKONNAD JA ÕPIVÕRGUSTIKUD

Artiklite + videote + raamatu ptk (materjali) läbi töötamine + selle põhjal akadeemiline postitus.

1) Milliseid võimalusi pakub sotsiaalmeedia lasteaias? Too vähemalt 2 näidet!
2) Millised on sotsiaalmeedia kasutamise võimalused õppimiseks ja õpetamiseks (lasteaias)?
3) Millised ohud on sotsiaalmeedia kasutamisel lasteaias? Too vähemalt 2 näidet!

 

Kaupo Kalda kirjutab ühes 2009a artikklis, et sotsiaalne meedia põhineb inimeste suhtlus- ja väljendusvajadusel ning tuntuimad sotsiaalmeedia keskkonnad on Facebook, Twitter, Youtube, Orkut, Flickr, Digg, Linkedin jt. Tänaseks päevaks võib öelda, et orkut sinna nimekirja enam ei kuulu, kuid samas esikolmik on ikka samaks jäänud.

Sotsiaalmeeldia pakub lasteaiale mitmeid võimalusi kuidas enda igapäeva elu huvitavamaks muuta. Näiteks saavad lasteaiad sotsiaalmeediasse luua lasteaia koduleheküljed  kuhu postitusi oma igapäevaelu, huvitavate sündmuste ja põnevate õppekäikude kohta. Selliseid postitusi tehes on võimalik meelitada lapsevanemaid just enda lasteaeda. Eriti kui lasteaial on mingi kindel suund mille poolest ta teistest erineb.

Sellist reklaami annab luua nii Facebooki kui ka Twitteri keskkonnas kuigi Facebooki keskkonnnas on võimalik seda pikemalt ja põhjulikumalt teha ning ühes Kaupo Kalda 2013a arikklis ta soovitabki kasutada nimelt Facebooki.

Facebooki sotsiaalmeedia kanal pakub võimalusi luua gruppe kellel on sarnased huvid. Nii on ka lasteaednikud kogunenud Facebooki, et jagada üksteisega oma rõõme, muresid ning nende tööga seotud meedias avaldatud artikkleid, huvitavaid koolitusi, jne.

Youtube keskkond võimaldab leida kõiksugu videosid näiteks kuulata linnulaulu või vaadata seemnest taimeks kasvamist jne. Sellised elulised videod võivad tekitada lastes huvi ka ise lähemalt asja uurima minna. Samuti saab Youtube laadida ka rühmas tehtud videosid mis on nähtavad vaid lastevanematele. Sellised teemad on vaja kindlasti ennem koosolekul üle rääkida, kuna tänapäeva interneti avatus on põhjustanud inimestele ka uusi hirme.

Samas leidis üks New Yorgi lasteaiaõpetaja Twitterile omanäolise kasutamisvõimaluse, nimelt laseb ta lastel enda päevasündmused lühidalt sõnastada ning edastab siis need postitustega. Korrates nii üle põhilised pävasündmused ning õpetades lapsi oma mõtteid lühidalt kirja panema.

Sotsiaalmeedia nagu ka paljude teiste asjade kasutamisega ei tohiks liiale minna. Näiteks õpetajad ei tohiks unustada end arvuti taha põnevaid postitusi trükkima kui lapsed veel lasteaias on nii võib õnnetusi juhtuda.

Samuti peab väga ettevaatlik olema millised pildid ja kuhu keskkonda üles riputatakse, kui mõni linnuke kuskile panematta jääb siis võib postitus olla hoopis avalik mitte privaatne. Kindlasti peavad olema ka lastevanemate allkirjastatud nõusolekud, et pilte võib veebi üles laadida, kuna mõned vanemad seda kindlasti ei soovi. Igaksjuhuks peab olema valmis ka selleks, et kuskil võib keegi sinu kontosse sisse häkkida nii, et oma pilte ja postitusi üles laadides peab olema kindel, et need sind ega su lähedasi kuidagi ei kahjustaks.

Ohte võib leida ka youtube kasutades, nimelt kui pole eelnevalt videomaterjali põhjalikult läbi vaadanud siis võib sinna vahele tulla ebasobiv reklaam lastele või siis on sisu algusest erinev.

Tänapäeva tehnika ja sotsiaalmeediakanalid pakuvad laialdaselt võimalusi kuid alustamiseks peab endale selgeks tegema mida sa nendest ootad. Kui sihid silme ees siis on aeg katsetamiseks 🙂

Kasutatud allikad:

1 comments on “VEEBIPÕHISED ÕPIKESKKONNAD JA ÕPIVÕRGUSTIKUD

  1. Postitus igati asjakohane ja põhjalik. Akadeemiline siinjuures tähendab seda, et kasutad ka tekstisiseseid viiteid. Hetkel ei ole selge, millised on sinu isiklikud mõtted ja millised kuuluvad loetud autoritele.

Lisa kommentaar