VEEBIPÕHISED ÕPIKESKKONNAD JA -VÕRGUSTIKUD

TUNNITÖÖ 4.

Rühm nr 3 : Karin Peetsalu, Karin Kalev ja Tea Hermann

Sotsiaalmeedia ja selle kasutamise võimalused lasteaia õppeprotsessis.

Rühm 1 – Mida tähendab e-portfoolio? Millest koosneb, olulised osad jne

Rühm 2 – Milliseid tarkvarasi ja standardeid eportfoolio puhul kasutada?

Rühm 3 – Millised väljakutsed ja takistused on e-portfoolio kasutamisel?

Rühm 4 – Kuidas on seotud e-portfoolio (loomine, haldamine) õpetaja haridustehnoloogiliste pädevustega? ISTEhindamismudel

Kõigile lugemiseks – E-portfoolio

Rühm 3. Millised väljakutsed ja takistused on e-portfoolio kasutamisel?

väljakutsed

takistused 

Rühm 1 – mis on e-portfoolio

https://www.emaze.com/@ALQWLQFL/mis-on-e-portfoolio?kun=JyqbzvzfmgzgTjegzrilryhpAxtbnczcrioiTexolsnR

  • E-portfoolio on veebipõhine keskkond, kuhu talletatakse kogetu.
  • Tõendab õpitust aru saamist ja personaalset arengut teatud ajavahemikus.
  • Näiteid keskkondade kohta: blogid – nt wordpress, sotsiaalvõrgustikud – nt Facebook
  • Helen Barreti definitsioon: e-portfoolio on kogumiks õppija poolt loodud, valitud, järjestatud, reflekteeritud ja esitatud materjalidest tõendamaks õpitust aru saamist ja arengut teatud ajavahemiku jooksul. Tema pidas oluliseks, et e-portfoolios on kajastatud refletksioonid mineviku, oleviku ja tuleviku kohta.

E-portfoolio 5 loomise sammu: määra eesmärgid, vajadused, sihtrühm, sisu ; tööd, teadmusobjektid, regulaarne reflekteerimine ; avalikustamine konkreetsele sihtrühmale ; jagamine sotsiaalvõrgustikus.

E-portfoolio standardid: esitlusportfoolio, õpiportfoolio, hindamisportfoolio, professionaalse arengu portfoolio, rühmaportfoolio, tööportfoolio.

Eestis tuntuid e-portfoolioid: Koolielu, Tea ja Toimeta, Õpiveeb (loomisel), Facebooki grupid: Lasteaednike ideed, Haridustehnoloogid, jne.

Rühm 2 – Milliseid standardeid ja tarkvarasid e-portfoolio puhul kasutada

Tarkvara:
Kommertsvarad (Eportato, iWebFolio).
Vabavara (WordPress, blogger, jne)
Majutusteenused (PebblePad)
Installeeritavad (Elgg, Koolielu)- nt. L/A saab oma serveri.

Standardid:
Turvalisus
Õige metoodika kasutamine
Kasutatavus
Võimalus siduda/jagada teiste keskkondade ja infosüsteemidega (näiteks: WordPress, Edufeedr).

Rühm 4: Kuidas on seotud e-portfoolio (loomine, haldamine) õpetaja haridustehnoloogiliste pädevustega? hindamismudel

Vanasti olid portfooliod paberkandjal ja neid kasutati harvem, tänapäeval on koostatakse enamasti e-portfooliod mida on kerge jagada nii paljudel inimestele kui soovid / vajalik on.

E-portfoolio loomine ja haldamine on tihedalt seotud õpetaja haridustehnoloogiliste pädevustega.

ISTE haridustehnoloogilised pädevused: ISTE

ISTE digipädevuste standardil põhinev õpetajate haridustehnoloogiliste pädevuste hindamistabel: hindamismudel

Advertisements

One comment on “VEEBIPÕHISED ÕPIKESKKONNAD JA -VÕRGUSTIKUD

  1. Pingback: Tunnitöö 3- Sotsiaalmeedia kanali analüüs | kariniajaveeb

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s